اثربخشی نوروفیدبکبر بیش فعالیمعجزه آسا است
یکی از شایع ترین اختلال های عصبی – تحولی، اختلال نارسایی توجه، بیش فعالیمی باشد که در دوران کودکی اتفاق می افتد.
این اختلال به عنوان الگوهای پایداری از نارسایی توجه و بیش فعالیو تکانشگری نامتناسب با سن شناخته می شود و این اختلال عملکرد یا رشد فرد را تحت تاثیر قرار می دهد،
این نشانه ها در محیط های مختلفی ( از قبیل خانه، مدرسه، کار با دوستان یا خویشاوندان یا فعالیت های دیگر) اتفاق می افتد و عملکرد های مختلفی مانند اجتماعی، درسی و شغلی را تحت تاثیر قرار می دهد و بسیاری از نشانه های این اختلال در سن قبل از ۱۲ سالگی خودش را نشان می دهد.( انجمن روان پزشکی آمریکا، ۲۰۱۳)
اثربخشی
نوروفیدبکبر
بیش فعالیمعجزه آسا است
در سنین مدرسه میزان شیوع سطح جهانی این اختلال حدود ۵ درصد می باشد. میزان شیوع این اختلال در بزرگسالی ۲٫۵ درصد می باشد و نشانه ها و علائم این اختلال در بیش از ۶۵ درصد موارد در دوره بزرگسالی مداومت دارد. ( فاراوان، بیدرمن و میک، ۲۰۰۶، سیمون، کزوبور، بالینت، میسزاروس و بایتر ، ۲۰۰۹)
با وجود آن که درصد شیوع این بیماری در بزرگسالی بالا می باشد کمتر از ۲۰ درصد از این گروه تشخیص و درمان می شوند.( گینسبرگ، کوینترو، آناند، کاسیلاس و آپاداهایا، ۲۰۱۴).
علاوه بر این بیش از ۹۰ درصد افراد دارای اختلال های روان پزشکی می باشند که در زیر نمونه هایی از آن را بیان می کنیم. ( گیلبرگ و همکاران ۲۰۰۴، نوت و همکاران ۲۰۰۷، لین ، یانگ و گای ۲۰۱۵، کیساری، دوریش و هیگس، ۲۰۱۷)
افسردگی
اختلال های خلقی
اضطراب
اختلال های شخصیت
اختلال های سوء مصرف مواد
اختلال نافرمانی مقابله ای
مشکلات خواب
اختلال های یادگیری ویژه
مشکلات خوردن
اختلال نقص توجه و بیشفعالی در مدرسه
اختلال نقص توجه و بیشفعالی در مدرسه آشوب به پا می کند؟
چالش های ارزیابی و تشخیص برای گروهی از کودکان و همچنین سایر نارسایی های عصبی تحولی به ویژه در سنین پایین وجود دارد.
کودکانی که دارای نارسایی توجه و بیش فعالیهستند به دلیل شرایط تشخیصی به خاطر رفتار های آزارشی مانند ویژگی های کج خلقی، پرخاشگری و مشکلات روان شناختی والد _ کودک بغرنج تر و ناراحت کننده تر خواهد بود. ( لاوین و همکاران، ۲۰۰۱).
برای مدیریت نشانه ها و رفتار های چالش بر انگیزی که برای گروه کودکان و نوجوانان به وجود می آید مداخلاتی انجام می شود که توجه به جنبه های مختلف برای سازگاری بهتر آن ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
این مداخلات برای بهبود نشانه های نارسایی توجه، بیش فعالی، عملکرد کارکردی و برداشتن موانع رفتاری انجام می گیرد. ( فیلت، بیرمنن، کریستینر، کوچهار و هریسون، ۲۰۱۴).
شرایطی مانند ماهیت، شرایط تحولی و حتی شرایط سنی باعث می شود تا تصمیمات متفاوتی در ارتباط با این گروه گرفته شود برای نمونه مداخله رویکرد رفتاری برای گروه های سنی زیر ۶ سال در غالب موارد زیر توصیه می شود.( کراچ و همکاران ، ۲۰۱۳)
برای اختلالات نارسایی توجه، بیش فعالیکه حداقل در کوتاه مدت و بسیار زیاد، مداخله هایی انجام می گیرد که از آن می توان به داروهای روان محرک و غیر روان محرک اشاره کرد.
منبع :مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه -اثربخشی نوروفیدبک بر بیش فعالی معجزه آسا است
مشاهده پست مشابه : اختلال کمبود توجه و بیش فعالی در کودکان
مهد کودک یکی از مهم ترین مکان برای تعلیم و تربیت فرزندان
ضرورت های میان وعده ای برای کودکان
جذابیت در گرو چیست؟
هشت راهنما برای والدین در رابطه با افسردگی نوجوانان
پنج راه برای حل اختلافات رابطه
بوسیدن نوزاد ✔️ فواید و عوارض نگران کننده
چرا کودکان گاز می گیرند✔️ علت و درمان گاز گرفتن کودکان
سندروم کلاین فلتر ✔️ تشخیص قطعی و درمان
فواید قصه گویی برای کودکان ✔️ ۱۱ تاثیر در رشد کودک
سریعترین روش آروغ گرفتن نوزاد : ۱۳ راه برتر برای آروغ زدن نوزاد
علل کودک آزاری
۹ بازی احساسات برای کودکان (کودکان ۹ تا ۱۵ سال)
تاثیر کرونا بر جنین
از خواب پریدن نوزاد
بعد از فرار از خانه به کجا برویم؟
کودک بی نظم، والد درمانده. پشت نقاب بی نظمی کودک تان چه می گذرد؟
نحوه قطع ارتباط با دوست پسر یا دوست دختر سابق
مصرف الکل در دوران شیردهی
آیا رابطه شما به ازدواج ختم می شود؟ | چه روابطی برای ازدواج مناسب نیستند
پشیمانی بعد از طلاق | چند دلیل برای بازگشت به گذشته
اختلاف بر سر حجاب و پوشش در ازدواج
۷ دلیل که پای خیانت را به زندگی مشترک باز می کند
آموزش مهارتهای ارتباطی به نوجوانان
وسواس موکنی | تشخیص و نحوه درمان وسواس کندن مو
اختلافات دوره نامزدی
شوهر بد دهن و عصبی
دردهای جسمانی ترک اعتیاد و راه های درمان آن، پا درد، درد دست و عضلات بدن
بی میلی جنسی در زنان| دلایل و درمان بی میلی جنسی در زنان